- FAKTY
- LUDZIE
- BEZPIECZEŃSTWO
- JAKOŚĆ
- PARTNERZY
- DOŚWIADCZENIE
- POLITYKA PRYWATNOŚCI
- MERITUM WIEDZY
- Mailing tradycyjny
- E-mailing
- Outsourcing logistyczny
- Inbound marketing
- Dropshipping
- Fulfilment
- Lettershop
- Outbound marketing
- Co-packing
- Deduplikacja danych
- Konfekcjonowanie
- Frankowanie
- Falcowanie
- Direct marketing
- Insertowanie
Direct marketingMarketing bezpośredni polega na kierowaniu bezpośrednich komunikatów do starannie wyselekcjonowanych odbiorców. Klient dostaje pełne informacje na temat oferowanych produktów oraz możliwość kontaktu zwrotnego w celu złożenia zamówienia. Aby poznać ofertę i dokonać zakupu – nie musi udawać się do sklepu. Dowiedz się, dlaczego tak wiele firm korzysta z marketingu bezpośredniego.Marketing bezpośredni – co to jestMarketing bezpośredni łączy w sobie zarówno reklamę, jak i sprzedaż. Celem marketingu bezpośredniego jest uzyskanie szybkiej i dającej się zmierzyć reakcji konsumenta (najczęściej jest to zamówienie reklamowanego produktu). Marketing bezpośredni obecnie jest wykorzystywany przez firmy w różnym stopniu:
Narzędzia marketingu bezpośredniegoPoniżej przedstawiamy podstawowe narzędzia wykorzystywane w marketingu bezpośrednim. 1. Poczta tradycyjna
2. Internet/Poczta elektroniczna
3. Telefon
4. Telewizja
5. Face to face
Personalizacja przekazu kluczem do sukcesu marketingu bezpośredniegoDo powodzenia marketingu bezpośredniego konieczne są bazy danych w postaci list adresowych (z wyjątkiem marketingu za pośrednictwem telewizji). Obecnie Internet daje nieograniczone możliwości, jeżeli chodzi o dane na temat potencjalnych i obecnych klientów, a tym samym możliwości personalizacji – od imienia odbiorcy po jego preferencje zakupowe. Im więcej informacji o swoich klientach będziesz wykorzystywał w swoich działaniach marketingowych, tym większa będzie ich skuteczność, a wzrosty sprzedażowe bardziej satysfakcjonujące. Marketing bezpośredni a RODOPamiętaj, że prowadzenie działań marketingowych wymaga wyraźnej zgody osób, do których są kierowane. Zgodnie z RODO, zgoda osoby, której dane dotyczą oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba ta w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych. To firma, która świadczy usługi marketingowe ma obowiązek udowodnienia, że zgoda na prowadzenie przez nią działań marketingowych udzielona przez potencjalnego klienta była świadoma. Marketing bezpośredni, wady i zaletyNiewątpliwą korzyścią ze stosowania marketingu bezpośredniego jest:
Jeżeli chodzi o wady to można do nich zaliczyć postrzeganie telemarketingu jako inwazyjnego i nielubianego narzędzia oraz czasochłonne szkolenia. Z kolei wśród korzyści dla klienta można wymienić:
Zapraszamy do współpracy w zakresie prowadzenia działań marketingu bezpośredniego – napisz do nas , jeżeli chcesz zwiększyć liczbę zamówień i wysokość sprzedaży w swojej firmie. |