Outsourcing logistyki: 4 powody, dla których warto zlecić działania na zewnątrzLogistyka to dziedzina, w przypadku której firmy często korzystają z outsoursingu. Możesz zdecydować się na outsourcing całego procesu (pełny) lub określonego zadania czy projektu (selektywny). Zakres funkcji logistycznych, które możesz przekazać w outsourcing
Korzyści wynikające z outsourcingu logistyki wg. ekspertówEksperci wśród korzyści wynikających z outsourcingu logistyki wymieniają najczęściej: KORZYŚĆ 1: Oszczędność kosztówPrzekazanie zadania, projektu czy procesu na zewnątrz jest zdecydowanie tańsze niż zatrudnienie etatowego pracownika. Nie ponosisz kosztów rekrutacji, szkolenia, zakupu sprzętu dla pracowników. W takim przypadku nie musisz też inwestować w powierzchnię magazynową ani we flotę pojazdów czy specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania magazynem. Ponadto firmy logistyczne oferują niższe ceny wysyłki ze względu na masowy charakter wysyłek. KORZYŚĆ 2: Oszczędność czasuFirmy zewnętrzne, które specjalizują się w obsłudze logistycznej wykonują zadania szybciej niż pracownicy wewnętrzni, którzy niejednokrotnie dopiero uczą się i poznają ten obszar działalności. Dlatego lepiej powierzyć czynności w zakresie logistyki profesjonalnej filmie z doświadczeniem w tym zakresie. KORZYŚĆ 3: SpokójZlecając część lub całość obowiązków w zakresie logistyki zewnętrznej firmie zyskujesz pewność, że Twoi klienci obsługiwani są profesjonalnie. KORZYŚĆ 4: Optymalizacja biznesuDzięki outsourcingowi będziesz mógł skupić się na tych czynnościach, które mają kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy, tj. sprzedaż. Wiele firm obawia się przekazania części obsługi biznesu na zewnątrz, ponieważ uważają, że ich na to nie stać albo że sami wykonają te czynności lepiej. Przez to ich firma rozwija się wolno, ponieważ koncentrują się nie na tym, co potrzeba. Dlatego coraz więcej firm korzysta z outsourcingu usług. Decyzja dotycząca outsourcinguPodejmując decyzję dotyczącą outsourcingu logistyki w swojej firmie, pomocne mogą okazać się poniższe pytania:
(Źródło: Jadwiga Grabowska; „Outsourcing usług logistycznych”, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej). W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, firma Customeritum jest do Twojej stałej dyspozycji. Możesz się z nami skontaktować za pomocą formularza online. Zapraszamy do współpracy. |