7 wskazówek, które pomogą Ci utrzymać klientaW dzisiejszym szybko zmieniającym się, konkurencyjnym środowisku biznesowym doskonała obsługa klienta jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Profesjonalna obsługa klienta może być elementem, który wyróżnia Twoją firmę na rynku oraz najlepszym sposobem na utrzymanie klientów. 1. Bądź dostępny. Pokaż swoim klientom, że jesteś do ich dyspozycji i że jesteś w stanie im pomóc niezależnie od problemu z jakim się do Ciebie zwrócą. Twoja firma powinna być otwarta na kontakt z klientem i na zaspokajanie jego potrzeb. Klienci oczekują, że w danym momencie poświęcisz im całą swoją uwagę i będziesz skupiony tylko i wyłącznie na rozwiązaniu ich indywidualnego problemu. 2. Pozostawaj w kontakcie ze swoimi obecnymi klientami. Pamiętaj, że najlepszymi klientami są ci, których masz obecnie. Dbaj o nich – to, że dzisiaj są twoimi klientami, nie oznacza, że będą nimi jutro. Bądź na bieżąco z ich potrzebami i oczekiwaniami. Pamiętaj też o tym, że zdobycie nowego klienta kosztuje 5 razy więcej niż utrzymanie istniejącego. 3. Ułatwiaj klientom życie na każdym etapie współpracy z Twoją firmą (komunikacja, sprzedaż, wsparcie). Rób tak, aby to klientowi było wygodnie (nie Tobie). Im łatwiej klientowi zamówić czy korzystać z Twojego produktu lub usługi, tym chętniej będzie to robił. Zastanów się, co i jak możesz jeszcze klientowi ułatwić. 4. Zadbaj o jakość obsługi klienta. Jest ona ważniejsza niż szybkość obsługi. Klienci są bardziej skłonni do korzystania z usług czy produktów firmy, w której obsługa klienta jest uprzejma, zaangażowana i pomocna. W związku z tym zawsze bądź życzliwy i pełen szacunku dla swoich klientów. 5. Mów językiem klienta. Unikaj żargonu czy branżowych sformułowań, które są niezrozumiałe dla klienta. Aby przyciągnąć i utrzymać klientów, musisz zidentyfikować ich potrzeby i poznać w najdrobniejszych szczegółach, a następnie stworzyć taką komunikację, która będzie idealnie pasowała do ich problemów, celów i potrzeb. 6. Pamiętaj o swoich najlepszych klientach. Jeśli wprowadzasz specjalną ofertę cenową lub produktową dla nowych klientów po raz pierwszy, upewnij się, że oferujesz tę promocję również swoim obecnym klientom. 7. Nie obawiaj się niezadowolonych klientów. Zamień niezadowolonego klienta w usatysfakcjonowanego. Wystarczy, że weźmiesz sprawy w swoje ręce. Możesz np. przygotować specjalny zestaw, który będziesz wysyłał do klientów, w stosunku do których popełniłeś błąd. Samo powiedzenie przepraszam, to w dzisiejszych czasach zdecydowanie za mało. Wysoki poziom obsługi klientów nie zawsze jest łatwy do osiągnięcia, ma on jednak ogromny wpływ na sukces Twojej firmy. Skorzystaj z usług Customeritum w tym zakresie, a zyskasz pewność, że Twoi klienci są w rękach najlepszych ekspertów. Dowiedz się więcej na temat usługi Contact Center. |