Co łączy czekoladę i pracę w call center?Historia czekolady liczy około 3 tysiące lat. Aztekowie i Majowie uważali ją za nektar bogów i dopiero od niedawna, bo od 200 lat, zjadamy ją w pralinkach oraz tabliczkach. Zawiera ona ważne mikroelementy dla zdrowia, tj. cynk, miedź, magnez, potas, wapno, fosfor, żelazo, a także witaminy B3, B12, A, E, B6, B2. Niektóre z tych składników bardzo korzystnie wpływają na nasz organizm, a w szczególności są bardzo cenne w pracy w call center. Wśród nich możemy wymienić:
1. Fenylotylamina - to ona jest odpowiedzialna za produkcję endorfin, zwanych potocznie "hormonami szczęścia", przyczyniającymi się do poprawy samopoczucia. Ponadto zapach czekolady wpływa pozytywnie na fale mózgowe, które są odpowiedzialne za relaks.
Praca w call center bywa bardzo stresująca, a idealny pracownik powinien posiadać ściśle określone cechy: cierpliwość, panowanie nad stresem, miły ton głosu – tzw. uśmiech przez telefon, co sprzyja pozytywnie w relacjach z klientem. Czekolada dodaje nam energii, rozjaśnia umysł i poprawia nastrój. Dlatego warto zacząć dzień od tabliczki czekolady – „taka mała rzecz, a cieszy.”
Katarzyna Krawczak |