Insertowanie materiałów reklamowych
Insertowanie łączy się z usługą konfekcjonowania – jest jego częścią. Powstało, by wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu firm na estetycznie zapakowane towary zawierające promocyjne elementy uzupełniające.
Insertowanie – co to znaczy?
Słowo pochodzi z angielskiego słowa „insert”, które oznacza wkładanie, umieszczanie czegoś w środku. Zwykle dotyczy wydawnictw: książkowych i prasowych, ponieważ do takich produktów łatwo dodać niewielki gadżet reklamowy.
Na czym polega proces insertowania?
W usłudze insertowania do głównego produktu dodaje się, zazwyczaj ręcznie, bezpłatne dodatki, takie jak ulotki czy próbki.
Strategia ta stosowana jest w takich celach marketingowych jak wprowadzanie na rynek nowych produktów (kosmetyków, książek, odzieży, gadżetów elektronicznych), popularyzowanie wydarzeń (koncertów, wystaw, spektakli, seansów kinowych), zapowiedź kolejnych serii (np. książek, płyt, gier).
Kluczem do sukcesu w insertowaniu jest dokładne poznanie grupy docelowej, a dokładnie jej preferencji i upodobań. W przeciwnym wypadku możemy spotkać się z mało entuzjastycznym odbiorem naszych materiałów reklamowych, spowodowanym niedopasowaniem wrzutki do ich adresatów.
Co można insertować?
Oto przykładowe materiały reklamowe, najczęściej umieszczane wewnątrz głównego produktu:
- próbki (najczęściej kosmetyków)
- katalogi
- ulotki
- zakładki do książek
- niewielkie gadżety elektroniczne (np. pendrive’y)
- testery
- broszury reklamowe
- kupony rabatowe
- bilety
- zaproszenia
- kalendarze
- mapy
- zdrapki
Jakie są rodzaje insertowania?
W tej usłudze wykorzystywane są trzy główne technologie, a każda z nich daje inne możliwości:
- foliowanie – główny produkt łączy się z dodatkowym za pomocą folii. Tak zapakowane materiały (książki, czasopisma wraz z płytą CD, notatnikiem, zabawką) można często spotkać w salonach prasowych,
- wklejanie – w tym przypadku dodatkowy produkt jest przymocowany do głównego przy pomocy kleju na taśmie lub na żelku. Ten typ insertowania przyjął się zwłaszcza w katalogach kosmetycznych, poradnikach,
- kopertowanie – tutaj materiał reklamowy umieszczany jest w kopercie dołączonej do głównego produktu. Kopertowanie dobrze sprawdza się w przypadku biletów, ulotek czy zaproszeń dodawanych do katalogów lub paczek kurierskich.
Czy insertowanie ma sens?
Zabieg jest jak najbardziej sensowny, ponieważ w subtelny sposób wzbudza sympatię odbiorcy, wzbudza także ciekawość wobec produktu. To nienachalny typ reklamy, wręcz swojego rodzaju sugestia, zachęcająca klienta do zapoznania się z całą marką bądź z wybranymi jej wyrobami. Pozwala także podejść do klienta w indywidualny sposób. Próbka kremu dołączona do magazynu dla kobiet z pewnością wzbudzi pozytywną reakcję i z dużym prawdopodobieństwem skłoni czytelniczkę do zakupu całego opakowania. Insertowanie to świetne wsparcie sprzedaży.
Bezsprzecznie warto zastosować inserting w przypadku nowych twórców, autorów czy wykonawców, ponieważ jest to sympatyczny i stosunkowo niedrogi sposób na pozyskanie dużej ilości fanów. Trzeba jednak pamiętać, że ta strategia reklamowa powinna być przemyślana i zaplanowana – wskazane jest zdanie się na specjalistów w tej branży.
Czy warto zlecić insertowanie firmie zewnętrznej?
Outsourcing insertowania jest zdecydowanie dobrym posunięciem dla biznesu, ponieważ oszczędza czas pracowników oraz firmowy budżet.
Zaletą firm zajmujących się insertingiem jest doświadczony i przeszkolony personel, sprawny park maszynowy oraz odpowiednia ilość wolnej przestrzeni do składowania gotowych zestawów. Proces jednak realizowany jest w dużym stopniu ręcznie, ponieważ wymaga szeregu złożonych czynności, których nie byłyby w stanie wykonać same maszyny. Urządzenia świetnie radzą sobie za to z umieszczaniem produktów w kopertach.
Jeżeli ważne jest szybkie wykonanie usługi, zlecenie insertowania firmie specjalizującej się w co-packingu to świetny wybór ze względu na wykonanie całego procesu w jednym miejscu (z powodu większej wydajności skróci się czas realizacji zamówienia).
Jedyne co zlecająca firma musi zrobić, to dostarczyć do usługobiorcy produkty główne i materiały reklamowe, oraz ustalić wytyczne, zgodnie z którymi ma powstać gotowy zestaw. Przedsiębiorstwo co-packingowe zajmie się resztą, również wysyłką do klientów, jeśli zleceniodawca sobie tego życzy.
Poznaj szczegóły naszej oferty insertowania: https://customeritum.pl/o-nas/meritum-wiedzy/insertowanie