Logistyka wysyłek w formie prenumeraty
Prenumerata stanowi model biznesowy, zapewniający cykliczną dostawę określonych produktów w wybranych przez odbiorcę odstępach czasowych, nie wymagający kolejnych subskrypcji, aż do jego zakończenia. Przyjrzyjmy się bliżej tej formie sprzedaży oraz obsłudze prenumerat przez firmy zewnętrzne.
Zalety prenumeraty
Mimo upływu lat i czasów świetności za sobą, prenumerata nadal cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród firm i osób prywatnych.
Dzięki subskrypcji w jednym miejscu można znaleźć inspiracje, kreatywne pomysły, wskazówki i rady. Prenumerata pozwala zbudować integralną bazę wiedzy, do której można wrócić w każdej chwili. Klient nie musi pamiętać o kolejnych zamówieniach – dzięki odnawialnej subskrypcji ma zapewniony ciągły dostęp do informacji czy produktów.
Jakie produkty można subskrybować?
Oferty prenumerat polecanych firm outsourcingowych są zazwyczaj bardzo rozbudowane. Mogą na przykład obejmować:
- gazety, czasopisma
- kosmetyki
- artykuły dla zwierząt
- żywność
- suplementy i produkty dietetyczne
- elektronikę
- artykuły biurowe, plastyczne
Usługi, które wchodzą w skład obsługi prenumeraty
Zarządzanie subskrypcjami to nie tylko regularna wysyłka określonych przesyłek do klientów. W skład obsługi prenumeraty zalicza się:
- administrowanie bazy klientów
- przyjmowanie zamówień
- wystawianie faktur
- pakowanie przesyłek
- wysyłka prenumerat
- obsługa magazynu
- wsparcie i obsługa klientów
Nastawienie na klienta jest bardzo istotne w tej branży. Indywidualne podejście do każdego zamówienia, zaangażowanie oraz szybkie i kompetentne reagowanie na problemy sprawiają, że klienci decydują się nawiązywać stałą współpracę.
Ta firma robi to dobrze!
Renomowana firma outsourcingowa rozumie, że dostarczenie materiałów do klienta na czas jest kluczowe dla powodzenia projektów i kampanii. Niezbędne jest unikatowe podejście do każdej usługi i profesjonalne działanie. Klienci lubią czuć się wyjątkowo i potrzebują spersonalizowanej oferty. Pomocna jest w tym analiza ich zachowania, preferencji i danych zakupowych.
Równie ważne jest skuteczne zarządzanie wysyłką oraz sprawna, kompetentna obsługa klienta. Aby zwiększyć zainteresowanie usługami i zachwycić swoich nabywców, warto rozważyć:
- wprowadzenie korzystnych rabatów
- dostęp do limitowanych kolekcji
- bezpłatną dostawę zamówień
- pierwszeństwo zakupów
Benefity powinny być różnorodnymi, bardzo atrakcyjnymi „asami w rękawie”, dzięki którym przekonamy nabywców do dłuższej współpracy.
Wszystkim odbiorcom zależy na intuicyjnej, prostej obsłudze swojej prenumeraty. Warto postarać się ograniczyć skomplikowane procedury i niejasne zasady. Chodzi o to, by panel klienta dał mu poczucie kontroli nad subskrypcją: oferował dostęp do umowy, faktur, a także dysponował elastycznymi rozwiązaniami dotyczącymi zmiany długości prenumeraty czy możliwości jej zakończenia. Jeśli na którymś z tych etapów nabywca napotka na trudności, po prostu nie zapisze się do prenumeraty. Ważne, by proces zapisu do programu subskrypcyjnego był prosty na każdym portalu społecznościowym, jaki prowadzisz.
Skuteczne przedsiębiorstwo regularnie optymalizuje i digitalizuje swoje procesy po to, by obniżyć koszty obsługi zamówień. W skład takiej analizy wchodzi obserwacja zakupowych zachowań odbiorców i monitoring wyników kampanii. Dzięki temu można określić obszary wymagające korekty. Co ciekawe, warto także analizować konkurencję – obserwować ich cenniki, strategie marketingowe, rodzaje ofert. Pozwoli to sprawdzić, na jakim etapie rozwoju znajduje się firma.
Nie mniej istotna kwestia to obszerny i dobrze zagospodarowany magazyn, dzięki któremu klienci nie muszą przechowywać produktów przeznaczonych do prenumeraty w siedzibie firmy, często nie przystosowanej do tego typu działania. Ważne, by magazyn wyposażony był w dedykowany system, minimalizujący powtarzalne czynności i ewentualne pomyłki, oraz sprawnie obsługujący zwroty.
Klienci chętnie ufają wiarygodnym firmom, odznaczającym się jasną, transparentną komunikacją. Nie warto ukrywać przed odbiorcami zwłaszcza informacji, dotyczących poszczególnych etapów płatności oraz metod rezygnacji z usługi czy usunięcia konta.
Poznaj bliżej usługę zarządzania subskrypcjami: https://customeritum.pl/oferta/zarzadzanie-subskrypcja