Usługa konfekcjonowania: przygotuj towar atrakcyjny dla klienta
Konfekcjonowanie to nic innego jak przepakowanie danych produktów (towarów) z opakowań zbiorczych do detalicznych i przygotowanie ich do wysyłki do odbiorców. Nie jest to jednak takie proste, jak mogłoby się wydawać po zapoznaniu się z powyższą definicją. Obecnie towar powinien być nie tylko zapakowany w sposób zapewniający mu bezpieczny transport. Teraz liczy się ciekawy design, zaciekawienie klienta, nacisk na ekologię. Do tego konkurencja prześciga się w coraz to nowych rozwiązaniach. Jak więc zrobić to dobrze?
Rola opakowania
Zapakowany produkt przechodzi często długą drogę, począwszy od wyruszenia ze sklepowego magazynu. Oto jakie warunki musi spełniać przesyłka w drodze do klienta:
- powinna być wykonana z lekkich materiałów, jak również zawierać wypełnienie o niewielkim ciężarze, by zmniejszyć koszty wysyłki
- ma chronić znajdujący się wewnątrz towar przed uszkodzeniem na sortowni, w magazynach czy w transporcie kurierskim
- opakowanie powinno być charakterystyczne dla danej marki
- warto, by pakunek cieszył oko klienta i generował przyjemne doznania podczas odpakowywania
Wymagania są spore, jednak jeśli zależy nam na sukcesie i powrocie kupujących, dążmy do powyższego ideału.
Atrakcyjna paczka
Jesteśmy tak skonstruowani, że kupujemy „oczami”. Intrygująco wyeksponowane ubrania w sklepowej witrynie, apetycznie udekorowany posiłek, szykowny flakon perfum. Chcemy mieć rzeczy wyjątkowe, spersonalizowane, przeznaczone specjalnie dla nas.
Te same pragnienia odnoszą się do sklepów internetowych (e-commerce). W tym przypadku towar widać jedynie w dwóch wymiarach, ale w momencie otrzymania zamówienia możemy silnie wpłynąć na odczucia odbiorcy. Ładnie zapakowana paczka to nic innego jak bezpłatna reklama sklepu. W jaki sposób zatem zwiększyć atrakcyjność produktów?
- Wielokrotnego użytku karton z własnym nadrukiem, zaopatrzony w logo (lub papierową banderolę z logo). Jest praktyczny i ekologiczny. Może przydać się do ewentualnego zwrotu towaru, lub po prostu do przechowywania domowych drobiazgów.
- Wielkość opakowania dopasowana do gabarytów produktu. Towar zgniecie się w zbyt wąskiej paczce. Zbyt duże pudełko bez ochrony w postaci wypełnienia również narazi produkt na uszkodzenie oraz podniesie koszty pakowania i wysyłki.
- Estetyczne etykiety, naklejki samoprzylepne, pieczątki z logo. Wszystko, co się wyróżni i przykuje uwagę.
- Drobny upominek wewnątrz przesyłki: próbka innego produktu, kupon rabatowy, gadżet z logo firmy, propozycja up- lub cross-sellingu.
- Karteczka z podziękowaniem za zakup, życzeniami dla klienta itp. wywoła z pewnością pozytywne uczucia!
- Ekologiczne opakowanie i wypełnienie paczki. Klienci chętnie identyfikują się z marką, która dba o środowisko. Ważne jest, by zapakowany produkt nie dotykał do ścianek kartonu. Służą do tego długie wióry wełny drzewnej, SizzlePak (papier wycięty w drobne zygzaki), eko skropak (lekkie „chrupki” ze skrobi kukurydzianej), flupis („chrupki” wykonane z rozdrobionego, spienionego papieru), sizal, rafia. Takie wypełnienie wygląda atrakcyjnie, gdyż występuje w szerokiej gamie kolorów.
- Staranne zapakowanie, bez nadmiernej ilości taśmy klejącej, pozbawione wgnieceń, plam, rys. To bezdyskusyjna podstawa. Dobrym pomysłem jest użycie papierowej taśmy z logo firmy.
- Dopasowanie elementów konfekcjonowania (towarów) do handlowych okazji: Black Friday, Boże Narodzenie, Walentynki, Wielkanoc itd. Wykorzystaj naklejki, wstążki, samoprzylepne taśmy, pieczątki, kod QR.
Profesjonalne konfekcjonowanie towaru
Warto zadbać, aby usługa konfekcjonowania została powierzona firmie, która zajmuje się tym na co dzień, ponieważ pracujący tam personel szybko, sprawnie i zgodnie z wytycznymi przygotuje paczki do bezpiecznej wysyłki. Konfekcjonowanie wchodzi w skład usługi copacking . Ty jako przedsiębiorca możesz mieć pewność, że towar dotrze do klientów w nienaruszonym stanie – tym bardziej że uszkodzenia mogą być podstawą do odesłania przesyłki z powrotem.
Produkty i towary, które są najczęściej zlecane w ramach usługi konfekcjonowania:
- bakalii
- cukru
- drewna
- druków
- dzianin
- etykiet
- farby
- grzybów
- herbaty
- kabli
- kawy
- kosmetyków
- leków
- listów
- materiałów reklamowych
- mięsa
- miodu
- nawozów
- odzieży
- okuć
- oleju
- owoców
- perfum
- pieczywa
- płynów
- przypraw
- roślin
- sera
- suplementów diety
- słodyczy
- wędlin
- zdjęć
- ziemniaków
- ziół
- żywności
Efekt? Zachęta do unboxingu!
Unboxing jest bardzo popularnym obecnie internetowym trendem. Polega na nagraniu parominutowego filmu, przedstawiającego rozpakowywanie paczki i prezentującego zakupione produkty. Odbiorcy chętnie dzielą się tym procesem przed kamerą, zwłaszcza jeśli opakowanie i jego zawartość pozytywnie się wyróżniają. Filmy takie umieszczane są w Internecie, gdzie często stają się viralami – czyli błyskawicznie rozprzestrzeniają się po sieci. To idealna reklama dla sprytnego przedsiębiorcy!
Poznaj bliżej naszą ofertę, jeśli chcesz skorzystać z usługi konfekcjonowania towaru: https://customeritum.pl/o-nas/meritum-wiedzy/konfekcjonowanie